15. Seznámení s Protokolem o kontrole výkonu samostatné působnosti ze dne 10.4.2025
15. Seznámení s Protokolem o kontrole výkonu samostatné působnosti ze dne 10.4.2025
Zastupitelstvo městské části | ZMČ14. jednání | 16.06.2025 |
Předkládá: | Ing. Michal Hazdra, starosta MČ Praha 21 | |
Zpracoval: | Ing. Monika Svobodová, referent - interní audit |
V březnu 2025 proběhla u MČ Praha 21 kontrola výkonu samostatné působnosti na úseku činností vykonávaných podle zákona o svobodném přístupu k informacím.
Předkládáme ZMČ v souladu s ustanovením § 114 odst. 3 zákona č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů Protokol o kontrole v oblasti činností vykonávaných podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále také jen „InfZ“) ze dne 10.04.2025 viz příloha č. 1 tohoto usnesení.
Dle Protokolu o kontrole MČ Praha 21 splňuje povinnost danou ustanovením § 5 odst. 1 InfZ, povinnost danou ustanovením § 5 odst. 2 InfZ, povinnost danou ustanovením § 18 InfZ.
Kontrolní orgán uvedl, že struktura povinně zveřejňovaných informací odpovídá částečně vyhlášce č. 515/2020 Sb., o struktuře informací zveřejňovaných o povinném subjektu a o osnově popisu úkonů vykonávaných v rámci agendy. Pro úplnost struktury povinně zveřejňovaných informací chybí uvedení údaje o adrese podatelny MČ a údaje o datové schránce MČ. Kontrolní skupina doporučila pro větší přehlednost přejmenovat odkaz „Základní informace“ na „Povinně zveřejňované informace“. Na základě upozornění a doporučení byly tyto informace na webu MČ neprodleně opraveny a doplněny.
Kontrolní orgán shledal nedostatek spočívající v tom, že u dvou případů nebyla dodržena zákonná lhůta k vyřízení žádosti. Povinný subjekt bude v budoucnu dbát na dodržování lhůt pro vyřízení žádostí.
Dále byl shledán nedostatek neuveřejnění příloh k poskytnutým informacím v části kontrolovaného období. Do konce roku 2023 nebyly zveřejňovány přílohy k poskytnutým informacím na webových stránkách MČ Praha 21 z technických důvodů, neboť ke zveřejňování docházelo prostřednictvím e-mailu, který kapacitně neumožňoval vkládání větších příloh. Od 1.1.2024 byl změněn způsob zveřejňování a přílohy jsou již řádně zveřejňovány na webových stránkách v souladu se zákonem. Přílohy za rok 2023 byly zpětně uveřejněny.
1. bere na vědomí
-
informaci o kontrole výkonu samostatné působnosti na úseku činností vykonávaných podle zákona o svobodném přístupu k informacím
-
Protokol o kontrole uvedený v příloze č. 1 tohoto usnesení
-
přijatá nápravná opatření dle přílohy č. 2 tohoto usnesení
2. schvaluje
přijatá opatření k nápravě zjištěných nedostatků a opatření k zamezení opakování kontrolou zjištěných nedostatků dle přílohy č. 2 tohoto usnesení
3. ukládá
panu Jiřímu Hardtovi, pověřenému výkonem činností tajemníka, zajistit zveřejnění informací o přijatých opatřeních k nápravě zjištěných nedostatků a opatřeních k zamezení opakování kontrolou zjištěných nedostatků dle bodu 2 tohoto usnesení na úřední desce po dobu 15 dnů
Zodpovídá: Jiří Hardt, pověřen výkonem činností tajemníka
Termín plnění: 23.06.2025
Obsah: 01_Protokol_o_kontrole.pdf 02_Opatreni_k_naprave.docx